Briefing schrijven

Een goede creatieve, strategische briefing is meestal het startpunt voor goed, onderscheidend en relevant werk. Maar hoe schrijf je zo’n briefing? Hoe houd je het kort en helder, maar wel inspirerend? En hoe zorg je ervoor dat je als opdrachtgever niet verstrikt blijft in je zakelijke uitdaging? En hoe beoordeel je uiteindelijk het werk dat aan je wordt gepresenteerd?

Voor wie is de cursus Briefing schrijven?

In principe voor iedereen die externe (of interne), creatieve bureaus aanstuurt. PR, Reclame, Digital, Media, Websites, Nieuwsbrieven, banners, het maakt niet uit. En, voor ieder medium geldt: het begint altijd met een goede briefing.

Studieprogramma

Week 1

De rol en belang van een goede briefing. En wat is een goede briefing? 

Week 2

De onderdelen van de brief. 

Wat mag niet ontbreken in een goede briefing? Wat zijn de vaste onderdelen van een brief? Hoe onderscheid je hoofdzaken van bijzaken?

Week 3

Hoe breng je de onderdelen van de brief relevant en onderscheidend tot leven? Wat inspireert creatieve mensen? En waar gaan opdrachtgevers vaak in de fout? En hoe beoordeel je werk dat uiteindelijk aan je wordt gepresenteerd?

Week 4

Neem een voorbeeld uit je eigen praktijk (of een “fake” case) en schrijf hiervoor een briefing en geef aan hoe je het creatieve werk wilt beoordelen. 

Leerdoelen

  • Na deze cursus ben je in staat een onderscheidende briefing te schrijven waarmee creatieven aan het werk kunnen om jouw merk, product of dienst te positioneren.

Praktische informatie

Inloggegevens / online leerplatform

Nadat je je inschrijving voltooid hebt, ontvang je een bevestiging. Vervolgens ontvang je een dag voor aanvang van je cursus de inloggegevens voor het cursussysteem. Met jouw inloggegevens krijg je toegang tot het interactieve platform. Hier is alle informatie en uitleg over de cursus te vinden. Ook kun je van hieruit berichten sturen naar je tutor en medecursisten. Je volgt de cursus in je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Opzet en duur van de cursus

De cursusweken lopen van woensdag tot en met dinsdagavond. Daarbij zijn er iedere week een aantal opdrachten. Je kunt hieraan werken waar en wanneer je wilt. Daarna kun je jouw opdrachten uploaden op het platform. Dan is het zichtbaar voor tutor en medecursisten. Je ontvangt feedback van de tutor en je kan reageren op het werk van jouw medecursisten.

Studiemateriaal

Omdat het een online cursus is, hoeft geen aanvullend studiemateriaal aangeschaft te worden.

Studiebelasting

De gemiddelde studiebelasting ligt rond de drie tot vier uur per week.

Aanvangsniveau

Voor alle Editio cursussen wordt uitgegaan van HBO denk- en werkniveau.

  • Beginner: Degene die niet eerder actief bezig is geweest met schrijven en geen schrijfcursussen heeft gevolgd.
  • Gevorderd: Degene die al bezig is met schrijven en/of een of meerdere schrijfcursussen heeft gevolgd.
  • Ervaren: Degene die regelmatig schrijft, een of meer schrijfcursussen heeft gevolgd en/of heeft gepubliceerd in tijdschrift of boek.

Groepsgrootte

Lesgroepen zijn nooit groter dan tien deelnemers om kleinschaligheid te waarborgen. Hierdoor heb je intensief contact met medecursisten en met jouw tutor.

Cursusduur

4 weken

Soort cursus

Online

Prijs

€495,-

Tutor(s)

  • Jan Has
Categorie
Branding, Online, Zakelijk
Onderwerp
Briefing
Duur cursus
4 weken
Prijs
€495

Vrijgesteld van btw.

Persoonlijk advies: Bel 020–6208056

Hoe zorg je ervoor dat creatieven onderscheidende én relevante communicatie maken voor jouw bedrijf, dienst of product? Deze cursus leert je briefings maken voor creatieven!

Persoonlijk advies: Bel 020-6208056

Startdata

Deze cursus heeft geen vaste startdatum. Gebruik het formulier om je in te schrijven. De startdatum wordt in overleg vastgesteld.

Inschrijven

  • In jouw tempo, interactief
  • Ervaren schrijvers als tutor
  • Persoonlijke begeleiding
  • CRKBO-geregistreerde onderwijsinstelling
Veilig en snel betalen met
Online betalen via uw eigen bank

Inschrijfformulier: Briefing schrijven

"Beleidsnotities schrijven met impact: Wat ik prettig vond aan de cursus was dat ik het gevoel had dat ik werkelijk bouwde aan mijn tekst. Ik werd telkens gedwongen na te denken over wat ik precies schreef. Leidraad bleef wat ik met de notitie wilde bereiken. Ik heb daardoor het gevoel dat ik nuttig bezig was en tegelijkertijd mijzelf ontwikkelde. "

Hanneke Koene